جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۰
کد خبر: ۸۰۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی گفت: برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» با برنامه‌ریزی درست می‌تواند بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص ورود کودکان و نوجوانان به عرصه‌ کتاب و کتاب‌خوانی را تأمین کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی درخصوص نمایشگاه‌ «یاد یار مهربان» گفت: این‌گونه نمایشگاه‌ها برای چند منظور مختلف برگزار می‌شود که باید با برنامه‌ریزی به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
  
وی افزود: در وهله‌ اول معرفی محصولات و تولیدات مختلف است که به‌خصوص در حوزه نوشت‌افزار و معرفی لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در مرحله‌ بعد بستر رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کند که چه در سطوح کودک و نوجوان و چه در سطوح دیگر افراد جامعه، می‌تواند منشأ تحولات عظیمی باشد.
 
حجت‌الاسلام سالک اهدای کتاب به‌صورت رایگان به دانش‌آموزان را یکی از جنبه‌های مهم نمایشگاه دانست و افزود: این جنبه‌ ارزشمند نمایشگاه بسیار مهم است زیرا کتاب‌خانه‌های مدارس که بعضاً با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند را به‌خوبی تجهیز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه «پدر و مادرها هم باید در کنار دانش‌آموزان از نمایشگاه بهره‌مند شوند» گفت: پدر و مادرها با حضور در نمایشگاه با سلایق کودکان و نوجوانان خود آشنا می‌شوند و همچنین با توجه به عرضه‌ کتاب‌های ویژه‌ خودشان، می‌توانند از فضای نمایشگاه حداکثر استفاده را ببرند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به لزوم ورود کودکان و نوجوانان به عرصه‌ مطالعه اشاره و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه با برنامه‌ریزی درست می‌تواند بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص ورود کودکان و نوجوانان به عرصه‌ کتاب و کتاب‌خوانی را تأمین کند.
 
سالک افزود: مدیران نمایشگاه باید بعد از پایان نمایشگاه بتوانند ارزیابی درستی از میزان تأثیر نمایشگاه در تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشند تا در برنامه‌ریزی‌های خود در سال‌های آینده مؤثرتر عمل کنند.
 
وی تبلیغات و بسترسازی مناسب را راه برگزاری یک نمایشگاه خوب و کاربردی دانست و ادامه داد: یک نمایشگاه خوب و کاربردی باید به‌خوبی در میان دانش‌آموزان معرفی شود و تبلیغات خوبی را داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان همگرایی خوب مسئولان نمایشگاه با مسئولان آموزش و پرورش را نیز مهم ارزیابی و بیان کرد: این همگرایی باعث می‌شود که آموزش و پرورش دانش‌آموزان را برای حضور در نمایشگاه آماده کند، و شرایطی را فراهم کند که اکثر دانش‌آموزان در استان تهران از این نمایشگاه بازدید کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما