يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
غرفه سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه «یادیار مهربان» با ارائه خدمات متنوعی از قبیل کتاب گویا، تولید کتاب صوتی، کتاب من، گلستان من، کتاب ولایت، قلک کتاب میزبان علاقه‌مندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران، دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان با ارائه 19 هزار عنوان کتاب و تخفیف 20 درصدی برای علاقه‌مندان دوم بهمن، ساعت 9 صبح  آغاز به کار می‌کند.
 
در این دوره نمایشگاه 292 ناشر به نمایندگی از 442 واحد انتشاراتی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را برای مدارس عرضه می‌کنند و به مدارس ابتدایی 450 هزار تومان، مقطع متوسطه اول 500 هزار تومان، مقطع متوسطه دوم 650 هزار تومان و برای سایر مراکز یک میلیون تومان اعتبار خرید کتاب اهدا می‌شود.
 
همچنین در حاشیه‌ی این نمایشگاه در غرفه سازمان فرهنگی هنری، خدمات متنوعی در حوزه کتاب و کتابخوانی به مراجعان ارائه خواهد شد.
 
این غرفه که در سالن پردیس ساختمان نمایشگاه‌های بوستان گفت‌و‌گو قرار دارد، خدمات مختلف کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و دیگر برنامه‌های فرهنگی عرضه می‌شود. از برنامه‌های این غرفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
- خدمات حوزه کتاب گویا: معرفی و آموزش نحوه استفاده از بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه دیجیتال با بیش از یک میلیارد رکورد علمی از معتبرترین ناشران بین المللی
 
- صحافی‌خانه: هدف از اجرای این برنامه، آموزش اصول صحافی به کودکان و نوجوانان به صورت کاربردی است. 
 
- جشنواره تولید کتاب‌­های صوتی: ایجاد فرصتی است برای تمام کسانی که علاقه‌مند به فعالیت فرهنگی از جمله تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان به خصوص کودکان و نوجوانان نابینا است.
 
- کتاب من: تولید و چاپ کتاب به صورت زنده برای کودکان با هدف آشنایی آن‌ها با فرآیند تولید کتاب. شایان ذکر است نام کودکان مراجعه کننده به عنوان قهرمان اصلی این کتاب در آن درج می‌شود.  
 
- گلستان من: مخاطبان در این غرفه می‌توانند به انتخاب خود یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را تصویرسازی کنند.
 
- غرفه کتاب ولایت: نمایش کتاب‌ها و محصولات تولید شده با محتوای امامت و ولایت و همچنین کتاب‌های مرتبط با مقام معظم رهبری، امام خمینی و آیت الله مهدوی‌کنی، تولید شده در سازمان فرهنگی هنری.
 
- ثبت نام رایگان: ثبت نام رایگان شهروندان تهرانی در 81 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری.
 
- رونمایی از قلک کتاب: این صندوق برای استقرار در نقاط مختلف شهر برای انباشت کتاب‌های اهدایی شهروندان طراحی شده است.
 
- توزیع محصولات مرتبط با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
 
- عرضه محصولات آموزشی تولید شده در سازمان فرهنگی هنری 
 
نمایشگاه یاد یار مهربان از تاریخ دوم تا هفت بهمن از ساعت 9 تا 17 برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما