جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۸۰۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نگرش جدید و متفاوت مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان را قابل تقدیر دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه  یاد یار مهربان گفت: این نمایشگاه چندین سال است که در تهران برگزار می‌شود و تا به حال تأثیرات مثبتی در تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح شهر داشته است.
 
وی در تشریح اهداف برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه اختصاص دادن کتاب به مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی است که یقیناً مورد توجه دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و سایر قشرهای جوان جامعه قرار خواهد گرفت.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص کتاب‌خوانی و سایر مسائل فرهنگی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال 68 همواره دغدغه‌های فرهنگی خود را با واژه‌های گوناگون مانند شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و رخنه‌ی فرهنگی مطرح کرده‌اند و این مسئله نباید هیچ‌گاه مورد غفلت مسئولان واقع شود. 
 
حجت‌الاسلام ناصحی افزود: مطمئناً چالش مربوط به فرهنگ عمومی، دینی و اجتماعی و حتی مباحث اقتصادی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است از راه تعمیق فرهنگ مطالعه در جامعه از بین خواهد رفت.
 
وی هدف‌دار بودن نمایشگاه «یاد یار مهربان» را مهم دانست و تصریح کرد: اگر این نمایشگاه با هدف و سازمان‌دهی مشخص برگزار شود و مردم به حضور در این نمایشگاه‌ها ترغیب شوند نقش مهمی در تغییر فرهنگ مردم ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: مدیریت جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با نگرش جدیدی مسئولیت این نمایشگاه را قبول کرده است، که این مسئله جای امیدواری بسیاری دارد. 
 
حجت‌الاسلام ناصحی برگزاری نمایشگاه در چند نقطه از شهر تهران را مفیدتر دانست و بیان کرد: اگر نمایشگاه به‌جای یک نقطه در چند نقطه شهر برگزار می‌شد می‌توانست تأثیرگذارتر باشد، و حتی برگزاری آن در استان‌های مختلف قابلیت ایجاد تحولات خوبی را در فرهنگ مردم دارد. 
 
وی افزود: با توجه به اینکه تهران از لحاظ مشکلات ترافیکی با مشکلاتی روبه‌رو است، قرار دادن وسایل حمل‌ونقل عمومی مناسب برای رفت‌وآمد مردم بسیار مهم است. وی پیش‌بینی کرد به دلیل این‌که کتاب‌های نمایشگاه به‌صورت رایگان در اختیار مدارس و مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد استقبال خوبی از نمایشگاه به‌عمل خواهد آمد. 
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص امتیازات این دوره از نمایشگاه گفت: پیش‌قدم شدن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این شرایط را فراهم می‌کند که مؤسسات بیشتری در این دوره حضور پیدا کنند، زیرا در دوره قبل اکثر علاقه‌مندان از تکراری بودن کتب و مؤسسات در نمایشگاه گله‌مند بودند.

دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» 2 بهمن ساعت 9 صبح در بوستان گفت‌وگو با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما