سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۰۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تمجید از برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» در تهران خواستار برگزاری این نمایشگاه در دیگر استان‌های کشور شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، لاله افتخاری در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه براساس یک سنت نیکو بنا نهاده شده و طی آن کتاب‌خانه‌های مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی به‌روزرسانی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه افزایش قیمت کتاب و مشکلات مالی نهادهای فرهنگی مانند مدارس باعث شده تا آن‌ها در تأمین کتابأهای مورد نیاز خود با مشکل روبه‌رو شوند، بنابراین این نمایشگاه نقش مهمی در تجهیز کتابخانه‌ها دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به لزوم ایجاد تنوع در کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه‌های کتاب اشاره و بیان کرد: کتاب‌هایی که در نمایشگاه‌های کتاب در طول ایام سال عرضه می‌شود، از تنوع کافی برخوردار نیست، بنابراین ناشران به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان باید با نوآوری‌های فراوان تنوع را در کتاب‌ها افزایش دهند.

افتخاری انتخاب کتاب در نمایشگاه یاد یار مهربان توسط معلمین و مدیران مدارس را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: انتخاب کتاب مسئله‌ای مهم برای کودکان و نوجوانان است که خوش‌بختانه در نمایشگاه یاد یار مهربان، کودکان و نوجوانان با کمک اولیاء مدرسه کتاب‌های مناسب خود را انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس برای حمایت از این‌گونه نمایشگاه‌ها گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به‌دنبال افزایش بودجه برای حمایت از بخش کتاب و حوزه‌ی نشر در کشور است که مطمئناً حمایت از این‌گونه نمایشگاه‌ها هم با افزایش بودجه تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان به نیاز دیگر استان‌های کشور به برگزاری نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان نباید منحصر به استان تهران شود، زیرا بسیاری از استان‌های کشور در حوزه‌ی کتاب بسیار محروم هستند و این اقدام پسندیده شهرداری تهران می‌تواند در دیگر استان‌های کشور هم گسترش یابد.

مطالب مرتبط
نظر شما