جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۰۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی با اشاره به اینکه ایجاد شوق مطالعه مهمترین کارکرد نمایشگاه «یاد یار مهربان» است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سرانه‌ مطالعه را در در بلندمدت افزایش می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درخصوص برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: برگزاری نمایشگاه فی‌نفسه کار بسیار خوب و ارزشمندی است که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام می‌شود و جای تقدیر فراوانی دارد. 
 
وی با اشاره به اهمیت حضور قشرهای مختلف مردم در نمایشگاه بیان کرد: قشرهای مختلف مردم با حضور در نمایشگاه و گذراندن وقتشان در این محیط فرهنگی گامی مهم در جهت ایجاد فرهنگ مطالعه برمی‌دارند.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: ایجاد شوق و ذوق مطالعه مهم‌ترین کارکرد این نمایشگاه است که در بلندمدت سرانه‌ی مطالعه در کشور را افزایش می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی ادامه داد: انسان علاوه بر غذای جسم به غذای روح هم نیاز دارد، بنابراین برنامه‌ریزی برای کتاب‌خوان شدن مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی در پایان گفت: انتظار می‌رود که این‌گونه نمایشگاه‌ها در کشور گسترش یابد تا به مرور زمان مطالعه بخشی از زندگی مردم را دربر بگیرد. 
 
گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان (یاد یار مهربان) دوم تا هفتم بهمن از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما