يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
معاون بازرگانی مؤسسه‌ی نشر شهر مطرح کرد:
معاون بازرگانی مؤسسه‌ی نشر شهر گفت: «نمایشگاه یاد یار مهربان» دومین روی‌داد مهم حوزه‌ی نشر است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهیدزاده در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه در مرحله‌ی اول اهداء کتاب به کتاب‌خانه‌های عمومی مدارس و حوزه‌های علمیه است.

وی در خصوص تأثیرگذاری نمایشگاه افزود: در دوره‌های قبل برآورد خوبی از میزان تأثیرگذاری کتاب‌های ورودی به مدارس به دست نیامده بود، اما در این دوره قصد داریم با یک نظر سنجی قوی میزان تأثیرگذاری نمایشگاه را مشخص کنیم.

معاون بازرگانی مؤسسه‌ی نشر شهر به آمار نهادهای مسئول در خصوص نمایشگاه اشاره کرد و گفت: طبق آمار نهادهای مسئول مانند نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، کتاب‌خانه‌ی ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه در دوره‌های گذشته نتوانسته است تغییری در سرانه‌ی مطالعه‌ی کشور ایجاد کند.

شهیدزاده ادامه داد: البته این آمار طبیعی است زیرا تنها شهرداری تهران از این نمایشگاه حمایت می‌کند و بودجه‌ی زیادی در اختیار دست‌اندرکاران نمایشگاه نیست.

وی به تلاش دست‌اندرکاران نمایشگاه در خصوص برآورده شدن مطالبات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: در این دوره قصد داریم با ورود عمومی مردم به نمایشگاه و تهیه‌ی کتاب برای همه‌ی مردم، بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی را برآورده سازیم.

معاون بازرگانی مؤسسه‌ی نشر شهر با بیان این مطلب که نمایشگاه «یاد یار مهربان» بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد حوزه‌ی نشر به شمار می‌رود، تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده این نمایشگاه بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جایگاه دوم قرار دارد و با توجه به زمان برگزاری آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مطالب مرتبط
نظر شما