جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۸
کد خبر: ۸۱۹۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
با حضور شهاب حسینی، حمید عجمی، جواد ادبی، افشین یداللهی، تورج مرادی و ابوالفضل جلیلی؛
«بخشیدن خود و دیگری از منظر روانکاوی مدرن»، «الهیات در دوران مدرن»، «امام علی(ع) در آینه ادبیات فارسی»، «تجدد، دینداری و انسان مدرن»، «ضد زرد و مقابله با رفتارهای سطحی» در نشست‌های «هزار شب آسمانی» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله نشست‌های تخصصی تجربه‌های معنوی و دینی انسان معاصر و مدرن امروزی از نگاه علوم مختلف است که به همت کارشناسان علوم روانکاوی، عرفان و ادیان، کارگردانی و بازیگری و ادبیات از ۱۴ تا ۱۸ تیرماه به مدت پنج شب ساعت ۲۲ در فرهنگسرای ارسباران بررسی و تحلیل کیفی می‌شود.
  
دکتر تورج مرادی(روانکاو)، دکتر محمدجواد ادبی (نویسنده و کارشناس عرفان و ادیان) و ابوالفضل جلیلی (کارگردان) با موضوع «بخشیدن خود و دیگری» (یکشنبه ۱۴ تیر)،
حمید عجمی (مبدع خط معلی)، حافظ ایمانی (شاعر) با موضوع «الهیات در دوران مدرن» (دوشنبه ۱۵ تیر)،
اکبرعالمی (کارشناس سینما)، افشین یداللهی(ترانه‌سرا) با موضوع «ضد زرد و مقابله با رفتارهای سطحی» (سه شنبه ۱۶ تیر)،
شهاب حسینی (بازیگر)، دکتر محمدهادی کریمی (نویسنده و کارگردان)، علیرضا شجاع‌نوری (بازیگر) با موضوع «تجدد، دینداری و انسان مدرن» (چهارشنبه ۱۷تیر)
 و دکتر قدم‌علی سرامی (استاد ادبیات دانشگاه)، داریوش ارجمند(بازیگر) با موضوع «امام علی(ع) در آینه ادبیات» (پنج‌شنبه ۱۸تیر) به سخنرانی می‌پردازند.
 
سلسله نشست‌های تخصصی «هزار شب آسمانی» در دومین سال برگزاری به بررسی تجربه‌های معنوی و دینی انسان معاصر و مدرن امروزی می‌پردازد که خواستار معنویت و زیست اجتماعی در دنیای مدرن است.
 
این برنامه که سال گذشته با استقبال بی‌نظیر شهروندان برگزار شد با عنوان «ایمان و توانگری» به بررسی قصص قرآنی، دین از نگاه روانشناسی و عرفان پرداخت. همچنین در شب‌های قدر مراسم احیا پس از سخنرانی استادان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما