پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۸۲۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
نخستین نشست رسانه‌ای رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - ۲
محمود صلاحی از تشکیل شوراهای تخصصی هنری و فرهنگی متشکل از کارشناسان سازمان فرهنگی هنری و بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره بودجه این سازمان گفت: 130 میلیارد تومان از سوی شهرداری به سازمان اختصاص می یابد و سازمان حدود 20 میلیارد تومان از راه اماکن و شهریه کسب می‌کند، اما اگر برنامه‌های خوبی تدارک دیده شود می‌توانیم در اصلاحیه بودجه بیشتری از شورا درخواست کنیم.
 
صلاحی درباره تعامل با هنرمندان گفت: چهارشنبه هر هفته با هنرمندان از رشته‌های مختلف به گفت‌وگو می‌نشینیم و به دنبال این نشست‌ها توافق‌های حاصل می‌شود که معاون هنری سازمان ماموریت پی گیری و انجام مسائل را دارد.
  
وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی هنری با همه سازمان‌های خصوصی و دولتی فعال در حوزه فرهنگ و هنر ارتباط و تعامل دارد، افزود: هیچ سازمانی نمی‌تواند به تنهایی ماموریت‌های فرهنگی هنری را در کلان شهر تهران با مخاطب 8 میلیون شهروند به تنهایی پیش ببرد به همین دلیل سازمان فرهنگی هنری تعامل با دیگران را محور فعالیت های خود می‌داند.
 
صلاحی در ارتباط با فعالیت‌های سینمایی سازمان فرهنگی هنری گفت: جشنواره فیلم شهر از این پس سالانه برگزار می‌شود و نگاه ویژه‌ای به موضوعات شهروندی، آسیب‌های شهری از نگاه شهروندان و سینماگران حرفه‌ای خواهد داشت. همچنین سازمان فرهنگی هنری هر سال در ساخت یک تا سه فیلم حمایت می‌کند.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تاسیس دارالقرآن فاطر در فرهنگسرای بهمن تصریح کرد: در همه فرهنگسراهای شهر تهران تا پایان سال دارالقرآن و فروشگاه‌های قرآنی تاسیس می‌شود.

پردیس خاوران به شکل رسمی اقتتاح خواهد شد 
وی با اشاره به تشکیل شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری افزود: در همه حوزه‌های هنری و فرهنگی شوراهای تخصصی متشکل از کارشناسان بخش خصوصی و سازمان تشکیل می‌شود تا با نگاهی حرفه‌ای برنامه‌ریزی سازمان انجام شود.
 
صلاحی با تاکید بر اینکه در سازمان فرهنگی هنری فاصله‌ای بین شمال و جنوب نیست، گفت: فرهنگسراهای بهمن و خاوران در جنوب تهران بزرگترین اماکن فرهنگی هنری سازمان است. همچنین پردیس تئاتر خاوران نیز با پنج سالن در جنوب تهران به زودی به شکل رسمی افتتاح می‌شود و به عبارتی از لحاظ فضاهای نمایشی جنوب تهران فضای بهتری دارد.
مطالب مرتبط
نظر شما