شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۶
کد خبر: ۸۲۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
نخستین نشست رسانه‌ای رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - ۳
محمود صلاحی در نخستین نشست خبری خود از تاسیس دو سالن سینما در فرهنگسراهای رسانه و انقلاب، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری خود در فرهنگسرای ارسباران درباره برنامه‌های منظم این سازمان در دوره مدیریت خود گفت: هر چهارشنبه دیدار با اقشار مختلف هنرمندان در حال برگزاری است. سه شنبه های هر هفته از فرهنگسراهای شهر تهران بازدید می کنیم. برنامه های تجلیل هم منظم پیگیری می شود. ضمن اینکه تاسیس دارالقرآن و فروشگاه محصولات قرآنی و همچنین بازگشایی کلاس های موسیقی را شاهد هستیم.
 
بزرگان هنر هر ماه تجلیل می شوند
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگار شبکه خبر گفت: معاونت هنری سازمان هر ماه یک تجلیل از بزرگان هنر به خصوص شعرا دارد. بزرگداشت مشفق کاشانی و طاهر خوشنویس انجام شده است و این اتفاق هر ماه در آینده برگزار می شود. شعر یک موضوع جدی در ادبیات ایران است. برای بزرگداشت این هنر هم ماه گذشته خانه شعر را در طبقه اول مرکز مشارکت های سازمان فرهنگی هنری در بلوار کشاورز تهران افتتاح کردیم.

صلاحی ادامه داد: من در دیدار امسال شعرا با رهبر انقلاب، حضور داشتم. تاکید رهبری بر شعراولی ها بود و ما هم در خانه شعر و در مراکز فرهنگی هنری خود، روی تربیت شاعران و شاعران جوان توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به خبرنگار روزنامه بانی فیلم گفت: شهرداران شهرهای بزرگ دنیا در حوز  فرهنگ و هنر فعالیت زیادی دارند. در دوران دکتر قالیباف در شهر تهران هم فعالیت های زیادی انجام شده است. تعدادی سالن سینما ساخته شده و تعداد فرهنگسراها به 34 عدد رسیده است. نباید به بهانه های سیاسی فعالیت های فرهنگی را تعطیل کنیم.

صلاحی یادآور شد: در ده سال گذشته اتوبان صدر ساخته شد که البته برخی از آن به عنوان پل صدر یاد می کنند؛ در حالی که بزرگراه صدر دو طبقه شد و بحث ساخت پل نبود. در اوج تحریم این اتوبان و تونل نیایش ساخته شد. این را هم در نظر بگیرید که پروژه های غربی-شرقی 5 برابر بیشتر هزینه و دردسر دارد چون تعداد چشمه ها و مسیر آب های زیرزمینی بیشتر است. دریاچه شهدای خلیج فارس در این مدت ساخته شده که به عنوان یکی از 20 طرح برگزیده دنیا در اجلاس متروپلیس شناخته شد. بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه و سومین نمایشگاه بزرگ دنیا در جنوب تهران در حال تاسیس است. دکتر قالیباف مدیر جهادی و اجرایی است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: از هر کس که خوب کار می کند باید تشکر کرد. الان وزیر بهداشت دارد به خوبی فعالیت می کند و باید از ایشان تشکر کرد. از دکتر قالیباف هم به خاطر فعالیت هایی که برای شهر تهران داشته اند تشکر می کنیم.

ساخت سالانه ۱۰ مستند و ۳ فیلم سینمایی در موسسه تصویرشهر
صلاحی در پاسخ به سوالی درباره اضافه شدن سالن های سینمایی به شهر تهران گفت: در حال حاضر 5 پردیس سینمایی زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داریم. یک سالن در فرهنگسرای رسانه و یک سالن در فرهنگسرای انقلاب هم تبدیل به سالن نمایش فیلم خواهد شد. خدمت آقای مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ص)» هم گفتیم که تمام ظرفیت سالن های نمایش سازمان فرهنگی هنری در اختیار نمایش این فیلم است. تمام سالن ها می تواند در اختیار سینماگران قرار گیرد.

محمود صلاحی یادآور شد: تصویرشهر یکی از سه موسسه بزرگ کشور در تولید آثار سینمایی است. ساخت 10 مستند در این موسسه آغاز شده که به امید خدا 3 مستند به جشنواره فیلم فجر امسال می رسد. قرار شده که هر سال سه فیلم سینمایی هم توسط این موسسه ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ممیزی فیلم‌های سینمایی بر عهده وزارت ارشاد است، افزود: فیلم‌های سینمایی که پروانه نمایش دارند محدودیتی برای نمایش در پردیس‌های سینمایی شهرداری تهران ندارند و در این مدت هم فیلم‌هایی مانند نهنگ عنبر و قصه‌ها در پردیس‌ها به نمایش درآمد.

نرخ اجاره سالن را برای تئاتر کاهش دادیم
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره گلایه هنرمندان تئاتر از هزینه های بالای اجرای نمایش در فرهنگسراها گفت: طی جلساتی که با هنرمندان این حوزه داشتیم مقرر شد به جای دریافت 50 درصد درآمد نمایش ها، درآمد حاصل از اجرای نمایش ها را 70 درصد به 30 درصد به نفع بخش خصوصی تغییر بدهیم و 70 درصد درآمد هر اجرا به هنرمندان اختصاص پیدا کند.
 
صلاحی درباره میزان استقبال مردم از پردیس تئاتر خاوران یا نمایشگاه شهر آفتاب هم گفت: مگر نمایشگاهی در شمال تهران برگزار می شود، برای مردم تهران نمایشگاه جداگانه ای تدارک دیده می شود؟ الحمدالله با استفاده از بزرگراه امام علی(ع) امکان استفاده از پردیس تئاتر خاوران تسهیل شده است. البته که ما برای مردم خدماتی هم در نظر گرفته ایم. همانطور که برای حضور مردم در فرهنگسرای بام تهران در توچال، اتوبوس های رایگان از سطح شهر مستقر بود.
 
کنسرت موسیقی صنعتگر در فرهنگسرای بهمن
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تاسیس ارکستر فیلارمونیک شهر تهران هم گفت: این اتفاق حتما خواهد افتاد و ساخت مکان این ارکستر، در منطقه 2 تهران در حال جانمایی است.
 
وی همچنین گفت: کنسرت موسیقی غلامرضا صنعتگر هم به زودی در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.

صلاحی ادامه داد: مدیریت کتابخانه های شهر نهران یکپارچه خواهد شد. باید ببینیم که در کدام منطقه امکانات کمتر و در کدام منطقه امکانات بیشتر است. البته این را هم در نظر بگیرید که شهرداری تهران از هیچ، در 20 سال گذشته به 400 کتابخانه رسیده است. باید عملکرد سایر نهادهای مسئول هم بررسی شود.

محمود صلاحی گفت: خانه موزه شهید بهشتی و خانه موزه استاد عزت الله انتظامی در آینده نزدیک از معاونت اجتماعی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری منتقل خواهد شد.

خودم مسئول بخش کودک سازمان می شوم
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره حمایت این سازمان از نمایش های کودک گفت: در تمام فرهنگسراهای تهران مهدکودک و بخشی برای بازی کودکان داریم. باید برای کودک به صورت جدی کار کنیم. همین جا به معاونت هنری ابلاغ می کنم که فعالیت های حوزه کودک هم ارزان تر شود و هم گسترش پیدا کند. خودم به عنوان رئیس سازمان هم مسئول بخش کودک می شوم تا گسترش فعالیت ها تسریع شود.

صلاحی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس درباره بدهی جشنواره فیلم شهر گفت: بدهی این جشنواره به زودی پرداخت خواهد شد. برای انتخاب دبیر دوره پنجم جشنواره هم در حال رایزنی هستیم تا فردی انتخاب شود که در کمیت و کیفیت، 20 درصد رشد داشته باشد و بتواند در کمتر از یکسال ما را به اهداف نزدیک کند.
مطالب مرتبط
نظر شما