شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۸۵۱۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
نگارخانه‌های پایتخت در روزهای سرد زمستان طبق روال همیشه با نمایشی از طرح و نقش میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی از عکاسی، نقاشی، نگارگری و خوشنویسی در نگارخانه های پایتخت به نمایش درآمده است.

گالری پردیس ملت

«واقعیت و خیال» عنوان نمایشگاهی است که به فعالیت چند سالِ اخیرِ تعدادی از هنرمندانِ معاصرِ عکاسی ایران می‌پردازد، که این آثار در شاخه‌های متفاوت عکاسی از جمله: صحنه آرایی شده، مستند هنری، فتومونتاژ، کلاژ و... ارائه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا ۳۰ بهمن همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

در هفته پایانی دی ماه در نگارخانه های پایتخت چه می گذرد؟نگارخانه مریم

نمایشگاهی با عنوان « دور اما نزدیک» شامل ۳۰ اثر نقاشی از ۱۵ هنرمند تا 10 بهمن در نگارخانه مریم دایر است.

عمده‌ترین انگیزه برپایی این نمایشگاه، نمایش هم‌زیستی و تکاپوی نقاشانی با موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی و با شیوه‌های متفاوت و متنوع است.در واقع هنرمندانی که به لحاظ جغرافیایی از هم دورند، اما از بسیاری جهات، نزدیک! هر یک از هنرمندان در آثار خود موضوعات مختلفی را از دریافت‌ها و تجربه زیسته خود ارائه داده‌اند. 

بازدید از این نمایشگاه تا ۱۰ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۸ به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

نگارخانه مریم در خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۲۲۱۲۱ تماس بگیرند.


نگارخانه فرهنگسرای آفتاب

نمایشگاهی از آثار نقاشی سمانه مومنی با عنوان «قاصدک‌های خبرچین» تا یکم بهمن از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در نگارخانه آفتاب دایر است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه که شامل 22 تابلو با موضوع طبیعت و پرتره و با تکنیک پاستل و سیاه قلم است، می توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، فرهنگسرای آفتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.

نگارخانه فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه نقاشی‌خط (مقطعه) علی مینایی‌فر تا ۱ بهمن در نگارخانه فرهنگسرای گلستان دایر است.

در این نمایشگاه علی مینایی فر با ۱۶ اثر از دریچه خوشنویسی به قرآن کریم نگاه متفاوتی انداخته است که هر کدام از این ۱۶ آثار به نمایش درآمده اشاره‌ای به یک سوره دارد که با حرف مقطعه آغاز شده و ترکیب بندی خاصی را دنبال می‌کند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، نگارخانه گلستان مراجعه کنند. 

نگار گذر مترو شهید بهشتی

نمایشگاه خط آیات قرآنی از جمال اصغری شامل 25 اثر از آیات الهی با استفاده از تکنیک مس و فیروزه است که تا ۵ بهمن ماه در نگار گذر ایستگاه شهید بهشتی (ره)  آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب

آثار خوشنویسی «علی اعجازی» شامل ۳۰ قاب خوشنویسی نستعلیق، نسخ، شکسته نستعلیق و سیاه مشق تا ۶ بهمن در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی میزبان علاقه‌مندان است.
 
 اعجازی دوره‌های شکسته نستعلیق را نزد استاد یدالله کابلی و خط نسخ را نزد استادان موجد و مرحوم شبیری آموخته است. 

این نمایشگاه تا ۶ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است. فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۹-۵۵۴۱۹۰۵۷ تماس بگیرید.

نگارخانه آبی فرهنگسرای امید

نمایشگاه نگارگری و تذهیب «نون والقلم»  از کوثر شیخی دزفولی هنرمند علاقه‌مند به نگارگری دوره صفویه با بهره گیری از طراحی و شیوه رنگ گذاری و قلم گیری‌های این دوره، آثار زیبایی خلق کرده است که از ۲۳ دی ماه به مدت دو هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آبی برپاست. 

علاقه‏‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌‏توانند به نشانی میدان امام حسین (ع) - خیابان ۱۷ شهریور- خیابان خشکبارچی- بوستان خیام- فرهنگسرای امید مراجعه کنند و یا برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۰۳۸۴۲ تماس بگیرند.

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه نمایشگاهی با عنوان «رنج‌ها و گنج‌ها» آثار استادان نقاشی و منتخبی از گنجینه هنرهای زیبا حاصل فعالیت ۳۲ استاد هنرمند با موضوعات طبیعت بی‌جان، طبیعت و زندگی روزمره، را تا اول بهمن ماه به معرض نمایش گذاشته است.

در هفته پایانی دی ماه در نگارخانه های پایتخت چه می گذرد؟

هدف از برپایی این نمایشگاه به تصویر کشیدن گنجینه هنرهای زیبا برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که برخی از این آثار در کتاب‌های تاریخ هنر معرفی و ثبت شده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۰۹۰ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما