يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۸۵۷۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری در آیین اختتامیه مسابقات سراج:
محمود صلاحی در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با اشاره به رشد ۵ برابری کلاس‌های رایگان قرآن در فرهنگسراهای پایتخت گفت: علاوه بر قرائت و ترجمه و تفسیر؛ نیاز امروز جامعه تبیین آیات قرآن برای عموم مردم است و باید مشکلاتی از جمله فقر و غنا را با تبیین قرآن برای مردم حل کنیم.
نیاز امروز جامعه تبیین آیات قرآن است / مشکل فقر و غنا را نباید نادیده گرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات جلسات قرآن شهر تهران با عنوان «سراج» با تقدیر از شرکت کنندگان این دوره که با افزایش ۵ برابری نسبت به دوره‌های قبل، مسابقات را با شور و حال ویژه‌ای برگزار کردند، گفت: از همه کسانی که در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات کمک کردند به ویژه اعضای شورای قرآنی سازمان فرهنگی هنری، استاد عباس سلیمی، خبرگزاری ایکنا و شورای اسلامی شهر تهران که پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان فرهنگی هنری بودند، تشکر می‌کنم. 

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۴ تصریح کرد: امسال چند فعالیت عمده در سطح مراکز فرهنگی هنری پایتخت انجام شد. یکی ایجاد کانون‌های قرآنی در تمام فرهنگسرا‌ها که همین سه شنبه دو کانون جدید در فرهنگسراهای معرفت و فردوس افتتاح شدند و ۱۶ کانون هم بزودی افتتاح خواهند شد. یکی ایجاد فروشگاه‌های قرآنی با ۹۰ و حتی ۱۰۰ تخفیف برای تولیدکنندگان محصولات قرآنی که بتوانند کالاهای خود را عرضه کنند و فقط منتظر نمایشگاه قرآن نباشند. 

صلاحی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی امسال سازمان فرهنگی هنری، رایگان کردن کلاس‌های قرآنی در تمامی فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران بود که با استقبال مردم هم مواجه شد و شاهد افزایش ۵ برابری کلاس‌های قرآنی نسبت به سالهای قبل هستیم. 

حضور چهار نسل از قرآنیان در مسابقات
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور ۴ نسل از جامعه قرآنیان کشور در این مراسم گفت: «حنانه خلفی» حافظ ۹ ساله قرآن کریم نمونه‌ای از اعجاز قرآن است و در مراسم حضور دارد. علی اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن و دبیر برگزاری مسابقات هم که حکم خادم قرآن را امروز از رئیس جمهور محترم دریافت کرد هم فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه قرآن داشته و دارد. حضور این جمع از قرآن پژوهان و قرآن دوستان برای ما باعث افتخار است. 

وی با اشاره به نیاز جامعه به تبیین آیات قرآن برای عموم گفت: در نظر داریم تا سال آینده فعالیت‌های کلاس‌های قرآن را با محوریت تبیین آیات و مفاهیم قرآنکه مرحله‌ای میان ترجمه و تفسیر آیات قرآن است، برگزار کنیم سال ۹۵ در فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت سال تبیین قرآن خواهد بود. 

دوره چهارم با صد هزار شرکت کننده برگزار شود
صلاحی به یک نمونه از نیازهای تبیین قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره الذاریات می‌فرماید «حقّ معلوم. للسّائل والمحروم» حقوقی بر مال و دارایی مردم تعیین شده است نباید نسبت به آن بی‌توجه بود. مشکل امروز جامعه بحث فقر و غنا است و می‌بینیم که در این آیات به دارا و ندار اشاره شده است که اگر هم ثروتی داری، امانت خداوند است و باید نسبت به محرومان و مستضعفان بی‌توجه نبود. از این دست آیات بسیار است که با تبیین آنان، مردم می‌توانند قرآن در سبک زندگی خود به کار گیرند. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: همانطور که دوره سوم نسیت به دوره دوم رشد ۵ برابری داشتیم؛ در سال آینده و برای دوره چهارم هم همین مقدار رشد را شاهد باشیم و مسابقات با ۱۰۰ هزار شرکت کننده برگزار شود و در ‌‌نهایت به فلسفه شکل گیری شهر تهران که شهر قرآنی است، نزدیک‌تر شویم.

گزارش کامل این مراسم را می توانید از اینجا دنبال کنید. همچین پیام آیت الله صافی گلپایگانی به سومین دوره مسابقات سراج را در اینجا مطالعه کنید.
مطالب مرتبط
نظر شما