جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۹۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
تکیه «روایت کربلا» از ویژه‌برنامه‌های جلوه سوگ است که در ماه‌های محرم و صفر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در میدان امام حسین برگزار می‌شود.
روایت کربلا در میدان امام حسین (ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تکیه «روایت کربلا» از ویژه‌برنامه‌هایی است که به مناسبت سوگواری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر در میدان امام حسین برگزار می‌شود.
 
تیکه روایت کربلا از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ از روز شنبه ۱۷ مهر همه‌روزه از ساعت ۱۸ تا۲۲ در دو نوبت در میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شود.
 
ساخت و بازسازی ماکت ۵ در ۷ متر «روایت کربلا» را نرگس تاجیک انجام داده است که هر شب پژمان جعفری حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از آنجا به کربلا را روایت می‌کند.
 
براساس این روایت امام حسین (ع) دوازده روز پس از مرگ معاویه در روز سوم شعبان به مکه می‌رسند و در روز هشتم ذی‌حجه به درخواست مردم کوفه از مکه به سمت کوفه حرکت می‌کند.

در این مسیر حدود ۲۶ منزل را طی کرده و در دوم محرم سال ۶۱ هجری به‌ناچار وارد کربلا می‌شود که تا آن روز سرزمین ناشناخته‌ای بوده است. که به گواه تاریخ اسامی که برای آن سرزمین انتخاب‌شده بود این موضوع را تأیید می‌کند. (نوامیس – نمورا – شاطی الفرات – نینوا و ...) امام حسین (ع) در طول مسیر و ۲۶ منزلی که عبور کردند فقط در چند منزل به خاطر اتفاقات مهمی که در آنها افتاد توقف طولانی داشتند.

علاقه‌مندان می‌توانند در ماه‌های محر و صفر با حضور در میدان امام حسین(ع) تماشاگر این روایتگری باشند. 

مطالب مرتبط
نظر شما