جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۹۴۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از اجرای بزرگ‌ترین تعزیه استان تهران در دوازدهمین روز از ماه محرم در میدان امام حسین (ع) خبر داد.
اجرای بزرگترین تعزیه استان تهران در میدان امام حسین(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) که از ابتدای ماه محرم آغاز شد؛ در روز عاشورا میزبان خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود. سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۲ و رییس فرهنگسرای شهر درباره استقبال مردم در روز عاشورا گفت: در روز عاشورا از ساعت۱۰ صبح تا ۱۲ شب در میدان امام حسین (ع) برنامه‌های متعددی اجرا شد. تلاوت قرآن کریم، مصیبت خوانی در مدح و منقبت اهل بیت، تکیه چای روضه، اجرای نقالی با موضوع قیام امام حسین (ع) توسط سعید فانی عنوان برخی از برنامه‌های روز عاشورا بود که امسال نسبت به سال گذشته استقبال پرشورتری را از سوی مردم شاهد بودیم. بعد از نماز ظهر عاشورا نیز مقتل خوانی توسط حجت السلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد. از ساعت چهار بعد از ظهر هم آیین خیمه سوزان به صورت نمادین همراه با مصیبت خوانی اجرا شد.

وی ادامه داد: در روز عاشورا محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به همراه برخی از شخصیت‌های لشکری، کشوری و دولتی هم حضور داشتند. همچنین شاهد حضور دسته‌ها و هیئات عزاداری متعددی در میدان امام حسین (ع) بودیم که به اجرای برنامه می‌پرداختند.
اجرای بزرگترین تعزیه استان تهران در میدان امام حسین(ع)
ویژه برنامه «جلوه سوگ» برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۲ تا پایان ماه صفر در میدان امام حسین (ع) برپاست. فاطمیان‌پور درباره برنامه ویژه‌ای که در دوازدهمین روز از عاشورا در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود، توضیح داد: بزرگ‌ترین تعزیه استان تهران، فردا ۲۳مهرماه از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت. این نمایش آیینی در رثای جون بن حوی یکی از اصحاب حضرت سیدالشهدا و از کشته شدگان کربلا اجرا می‌شود. همچنین در این برنامه از شهدای نیجریه یاد می‌شود.

به گفته فاطمیان‌پور در ادامه ویژه برنامه «جلوه سوگ» از روز شنبه به مدت ده شب اجرای تعزیه از ساعت ۱۸:۳۰ در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما