شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مجری تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه، گفت: شعرا، ادبا و دست به قلمان باید همدلی مردم، جانفشانی و تلاش‌های کادر درمان را ضبط کنند تا پیام از خودگذشتگی سربازان سلامت به نسل‌های آینده برسد.
انتقال پیام جانفشانی کادر درمان به نسل‌های آینده برعهده شعرا و ادباست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، «اقبال واحدی» در خصوص اهمیت همدلی مردم در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: امروزه فضای کشورمان همانند دفاع مقدس درگیر جنگ است؛ البته این جنگ بیولوژیکی است و همه باید در مقابله با این دشمن شریک باشند.
این مجری تلویزیون با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه حضور داشتند اما داوطلبان بسیجی و مردم هم بودند و همه برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی نقش خودشان را ایفا کردند، افزود: هم اکنون نیز در ایام مبارزه با کرونا سربازان این جنگ افرادی هستند که در بدنه بهداشت و درمان کشور فعالیت می‌کنند؛ مردم نیز باید داوطلبانه و بسیجی‌وار وارد عرصه شوند تا شاهد پیروزی بر این بیماری باشیم.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال همانطور که مردم با شنیدن صدای آژیر قرمز چراغ‌های منازل خود را خاموش می‌کردند تا دشمن نتواند به شهرها تجاوز کند، امروز نیز مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های خانگی چراغ ورود میکروب به بدن و جامعه را خاموش کنند.
واحدی در ادامه با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک ملت ایران و تمام مردم دنیا جشن پیروزی بر کرونا را برپا خواهند کرد، گفت: برای رسیدن به این مهم نیازمند همدلی مردم با کادر سلامت و مردمان کشور هستیم.
این مجری تلویزیون؛ با یادآوری اینکه فرهنگ ایثارگری رزمندگان در جنگ تحمیلی به صورت هنرمندانه به نسل‌های امروز منتقل شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی نیز شعرا، ادبا و دست به قلمان باید همدلی، جانفشانی پزشکان، آماده‌باش‌های مستمر پرستاران و تلاش‌های کادر درمان را ثبت و ضبط کنند تا پیام از خودگذشتگی سربازان سلامت به نسل‌های آینده برسد.
وی برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه را اقدامی قابل تقدیر دانست و بیان کرد:  هنرمندان در عرصه‌های مختلف باید بر اساس وجدان هنری خودشان وارد میدان شوند و با تبادل نظر به وقایع‌نگاری دوران همدلی و مواسات بپردازند تا نسل‌های آتی از این تجربیات بهره‌مند شوند


مطالب مرتبط
نظر شما