جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۹۰۴۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
خلیل شیری سرپرست گروه موسیقی «صبا» از استان خراسان رضوی با اشاره به حضور گروه موسیقی خود در جشنواره پیامبر مهربانی وجود این دست جشنواره‌ها را بهانه‌ای برای ارتباط و دوستی بین کشورها دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ خلیل شیری سرپرست گروه موسیقی «صبا» از شهرستان تایباد، استان خراسان رضوی گفت: با سازهای محلی و بومی استان خود قطعه‌های عرفانی در مدح و ستایش حضرت محمد(ص) اجرا خواهیم کرد. اعضای این گروه ۶ نفر هستند. حسین رحمت الهی و بنده خواننده و نوازنده دوتار هستیم. نثار احمد شیری، علی شیری، سجاد شعیبی و حمید فهمیده از دیگر نوازندگان گروه صبا هستند.

وی درباره آشنایی و حضور گروه خود در جشنواره پیامبر مهربانی گفت: با حضور در جشنواره امام رضا(ع) کار ما دیده شد و از گروه موسیقی «صبا» دعوت کردند که در این جشنواره هم حضور داشته باشیم. تمرین‌های بچه‌ها بعد از ماه محرم آغاز شد البته پیش از آن هم تمرین داشته‌اند.

خلیل شیری درباره هدف خود برای شرکت در این جشنواره گفت: با شرکت در جشنواره پیامبر مهربانی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خود را با دیگر استان‌ها و کشورها به اشتراک می‌گذاریم. مردم تایباد ارادت ویژه به حضرت محمد(ص) دارند و در منطقه ما موسیقی با اشعار عرفانی در مدح حضرت محمد(ص) در مجالس شادی اجرا می‌شود. 

وی در خصوص تاثیر موسیقی بر مردم دنیا بیان کرد: موسیقی یک زبان جهانی است و پیام‌های خاص خودش را دارد. موسیقی ما به زبان فارسی دری است که بیشتر با فرهنگ همین منطقه و تاجیکستان، افغانستان و ایران عجین است و مردم این مناطق می‌توانند با موسیقی ما ارتباط خوبی برقرار کنند.

سرپرست گروه «صبا» درباره اهمیت جشنواره پیامبر مهربانی گفت: جشنواره پیامبر مهربانی برای همه ادیان و مذاهب یک جایگاه ویژه‌ای دارد و این جشنواره‌ها تنها راهی است که می‌توانند همه انسان‌ها کنار هم جمع شوند و به این شکل است که باعث می‌شود دوستی و ارتباط بین کشورها به وجود بیایید و مردم آنها با هم ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما