شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۰۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
غفور محمدزاده، سرپرست گروه مهرآوا از استان خراسان جنوبی به بیان دیدگاه‌هایش درباره حضور در دومین جشنواره بین‌المللی «پیامبر مهربانی» پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از گروه‌هایی که در دومین جشنواره بین‌المللی «پیامبر مهربانی» حضور دارد، گروه مهرآوا از خراسان جنوبی است. غفور محمدزاده، سرپرست این گروه که خواننده، نوازنده دوتار و پژوهشگر موسیقی شرق و جنوب خراسان یعنی بیرجند و توابع آن است، درباره سوابقش گفت: من ۲۵ سال است که کار موسیقی می‌کنم. به طور کلی منطقه خراسان موسیقی غنی‌ای دارد و عمده فعالیت من نیز در حوزه موسیقی خراسان است.  
 
وی درباره نحوه حضور در جشنواره پیامبر مهربانی ادامه داد: ما سال گذشته هم قرار بود در جشنواره پیامبر مهربانی حضور داشته باشیم، اما با جشنواره موسیقی نواحی همزمان شد و نتوانستیم شرکت کنیم. البته اخبار این جشنواره را دورادور دنبال می‌کردم. امسال هم در جشنواره آواها و نواهای رضوی اجرایمان دیده‌ شد و ما را به جشنواره دعوت کرد.
 
محمدزاده برگزاری این جشنواره را اتفاق بسیار خوبی دانست و عنوان کرد: یکی از خوبی‌های چنین جشنواره‌هایی این است که هنرمندان همدیگر را می‌بینند و با هم آشنا می‌شوند و ممکن است همکاری‌های فرهنگی اتفاق بیفتد. هدف اصلی من از شرکت در جشنواره این است که موسیقی منطقه خراسان جنوبی را بشناسانم و نوازنده‌های جوان‌ گروهم را به دنیای هنر معرفی کنم.
 
وی افزود: موسیقی کارکردهای مختلفی دارد؛ همان طور که موسیقی حماسی سبب ایجاد هیجان می‌شود و در جنگ‌ها مثل جنگ تحمیلی خودمان باعث ایجاد شور و هیجان بین رزمنده‌ها می‌شد و حس شجاعت را زنده می‌کرد. کارکرد موسیقی در وحدت هم به همین شکل است، در گروه چهار نفره ما یک نفر اهل تسنن و سه نفر شیعه هستند. ما همدل شده‌ایم که موسیقی منطقه در موضوع پیامبر اکرم (ص) را معرفی کنیم و وقتی خودمان همدل هستیم، این را به بقیه هم انتقال می‌دهیم. من در زندگی شخصی‌ام هم وحدت را رعایت کرده‌ام و خودم سنی هستم و همسرم شیعه.  
 
سرپرست گروه مهرآوا در پایان گفت: امیدوارم اتفاقات مبارکی مثل پیامبر مهربانی ادامه داشته باشد و موسیقی نواحی گسترش پیدا کند و ما بتوانیم موسیقی منطقه را به دیگران معرفی کنیم.    

مطالب مرتبط
نظر شما