جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۰۴۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسب برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی پیامی صادر کرد.
پیام رییس جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و رییس جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی در پیامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی که در هفته وحدت و با حضور هنرمندان ۹ کشور از سوی سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود، تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران این عرصه را ارج نهاد. متن پیام به این شرح است:
 
به نام خدایی که زیباست و زیبایی را دوست ‌دارد

کلمات و جملاتی خوش‌آوا و آهنگین، به لطافت و شفافیت آب و آینه، کنار هم نشسته‌اند، تا با والاترین و عمیق‌ترین مفاهیم به هم بپیوندند و دریایی سترگ را شکل دهند؛ دریایی در قالب معجزه به شکل یک کتاب وحی که نامش قرآن حکیم است و سراسر آن درس حکمت و معرفت. پیامبری که این دریای لایزال را به میان مسلمانان آورد و جاری ساخت، اوصاف والای بی‌شماری دارد. اما در میان تمام صفات ارجمندش، کدام صفت به مهر می‌تواند برگزیده شود جز مهربانی؟ چراکه با شفقت، مهر و بزرگواری، رسالت ِ آوردن این کتاب زیبا را بر عهده گرفت و خود، چنان جمال اخلاق و حُسن رفتار و گفتار را به نمایش گذاشت که مهر و مهربانی از او شهره شد. 

حالا و به دقیقه‌ اکنون اما، بخشی از جهان به ظاهر مدرن، راه به سویی دیگر می‌برد و خواسته است که به مدد فناوری، انسان را محور عالم قرار دهد؛ آن هم انسانِ خاکی ِ بریده از آسمان را. همین جاست که وظیفه‌ی هنرمند و متولی هنر، به یاد آوردن چهره‌های تابناکی است که رسول مهر و شفقت بودند و پیام آسمان‌ها را به زمین می‌آوردند. بی‌تردید، میان این چهره‌ها نیز سیمای حضرت محمد(ص) پر‌فروغ‌تر و تابناک‌تر است و اگر هنرمند ما، نه تنها ما که هر هنرمندی در هر جای این زمین، افتخار دینداری را بر خود می‌بیند، لابد این دغدغه را هم دارد که ابعاد و آثار این سیمای پرفروغ را به نمایش بگذارد. اینها همه، از ضرورت برگزاری جشنواره‌ای حکایت می‌کند که «پیامبر مهربانی» نام گرفته است.

به همه‌ هنرمندان و میهمانان حاضر و آنانی که خستگی را از میدان به در بردند و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی را سامان بخشیدند، خدا قوت می‌گویم و سپاسگزار حضور ارجمندشان هستم. همچنین شایسته است که قدردان دکتر محمدباقرقالیباف شهردار محترم تهران و نیز دکتر محمود صلاحی رئیس محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باشم که با محبت‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ خود این رویداد بزرگ هنری را به گام بلند دوم رساندند. تلاش همکارانم در معاونت هنری و اعضای محترم شورای سیاستگزاری این رویداد نیز شایسته احترام و درخور قدردانی است که هنرمندان را فراخوانده‌اند تا صفات زیبای پیامبر مسلمانان را از مسیر نغمه و نواهایی دلنشین به گوش جهانیان برسانند. از ذات لایزال الهی برای تمامی آن‌ها، موفقیت و تندرستی و آرامش خواستارم.



مطالب مرتبط
نظر شما