يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۰۴۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
سرپرست گروه هزارآوا از شهرستان دهلران:
کریم منصوری، سرپرست گروه هزارآوا از شهرستان دهلران درباره جشنواره پیامبر مهربانی گفت: موسیقی راه مناسبی برای بیان شخصیت پیامبر است و در این جشنواره نیز از مذاهب مختلف اسلامی شرکت می‌کنند.
موسیقی راه مناسبی برای شناساندن شخصیت پیامبر به دنیاستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کریم منصوری، پژوهشگر و مدرس موسیقی که سرپرست گروه هزارآوا از شهرستان دهلران است درباره اهمیت موسیقی ایرانی و حضور در دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» گفت: امروز باید موسیقی ایرانی را به مردم معرفی کرد و رسانه‌ها باید در این مسیر همراهی کنند. چون موسیقی ما بسیار غنی است و اگر انسان تمام عمرش را بگذارد، نمی‌تواند به خوبی آن را بشناسد.

وی افزود: در جشنواره پیامبر مهربانی ما سه شب اجرا داریم و آهنگ و ملودی ویژه برای این کار ساخته‌ایم. یک شعر محلی است که خودمان به ترانه تبدیل کردیم و موسیقی و حس و حال بومی خودمان که برگرفته از دستگاه‌های ایرانی است. کاری که ما ارائه می‌دهیم در دستگاه ماهور است که بخشی از موسیقی زاگرس است و چند قطعه هم در موسیقی ایرانی که البته لحنمان بومی است. 

منصوری با بیان اینکه جای جشنواره‌هایی مثل پیامبر مهربانی در کشور خالی بود، ادامه داد: چنین جشنواره‌هایی باید بیشتر از این برگزار شود. مثلاً جشنواره رضوی را همیشه داشتیم، ولی بخش موسیقی نداشت. در مورد پیامبر هم دومین سالی است که جشنواره موسیقی داریم و کسانی هم حضور پیدا کرده‌اند که در حوزه خودشان یک قدمتی دارند و به جز کشور خودمان، هنرمندان کشورهای دیگر نیز در منطقه خودشان مشهور هستند. به طور کلی من این جشنواره را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی درباره ظرفیت موسیقی در شناساندن پیامبر رحمت به دنیا گفت: موسیقی زبان جهانی است و ما در مملکتمان می‌توانیم بگوییم خوشنویسی نستعلیق ویژه خودمان و یکی دو کشور همزبان دیگر است، اما نمی‌توانیم بگوییم موسیقی مختص منطقه خاصی است. موسیقی زبانی است که همه ملت‌ها آن را می‌شناسند. ما با یک هنر خاص می‌توانیم شخصیت و عظمت پیامبر را به هموطنان خودمان معرفی کنیم، اما با موسیقی می‌توانیم این موضوع را برای همه جهان ارائه دهیم. موسیقی راه مناسبی برای شناساندن شخصیت پیامبر است و در این جشنواره نیز از مذاهب مختلف اسلامی شرکت می‌کنند.  

مطالب مرتبط
نظر شما