جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۰۴۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
سرپرست گروه مولودی‌خوانی ترکمن‌صحرا گفت:
محمدمراد نظری، سرپرست گروه مولودی‌خوانی ترکمن‌صحرا جشنواره «پیامبر مهربانی» را فرصتی برای گسترش وحدت مسلمانان و شناساندن پیامبر اسلام به جهان دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمراد نظری از استان گلستان، شهرستان آق‌قلا سرپرست گروه مولودی‌خوانی ترکمن‌صحراست که برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی «پیامبر مهربانی» شرکت کرده است. وی درباره سنت مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت پیامبر اعظم (ص) گفت: مولودی‌خوانی در منطقه ترکمن‌صحرا یک فرهنگ است. از اول تا آخر ماه ربیع‌الاول به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام هر صبح و شب در مساجد و تکایا و حتی منازل مردم مراسم مولودی‌خوانی برگزار می‌شود. 

 وی ادامه داد: اجرایی که ما انجام می‌دهیم، نمونه‌ای از اجرای مردم ترکمن‌صحراست و بدون ساز انجام می‌شود. 

 نظری با اشاره به اهداف گروهش از شرکت در جشنواره پیامبر مهربانی گفت: هدف ما از شرکت در جشنواره پیامبر مهربانی این است که رسمی که در ترکمن‌صحرا در ولادت حضرت پیامبر (ص) وجود دارد در مقیاس بزرگتری اجرا کنیم تا همه با آن آشنا شوند.

 وی اضافه کرد: جشنواره‌هایی مثل پیامبر مهربانی تأثیر فوق‌العاده‌ای در گسترش وحدت بین مسلمانان دارد و باعث نزدیک شدن اقوام به یکدیگر می‌شود. 

سرپرست گروه مولودی‌خوانی ترکمن‌صحرا با بیان اینکه در مولودی‌خوانی علاوه بر اینکه مدایح پیامبر ذکر می‌شود، سخنرانی‌ای از زندگانی ایشان هم بیان می‌کنند، عنوان کرد: سختی‌هایی که پیامبر اکرم (ص) در راه هدایت مردم کشیدند، بخش مهمی از مولودی‌خوانی است. همچنین مشکلاتی که اصحاب پیامبر داشتند، به زبان شعر مطرح می‌شود. چنین جشنواره‌هایی حتماً تأثیر مثبتی در شناساندن پیامبر به کل جهان دارد. 

نظری به ارائه پیشنهادهایی برای برگزاری بهتر جشنواره پرداخت و گفت: به اعتقاد من برای بهتر برگزار شدن جشنواره پیامبر مهربانی باید توجه بیشتری به موسیقی اقوام ایرانی داشته باشند.  

مطالب مرتبط
نظر شما