يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۹۰۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
فرحین چادرای، سرپرست گروه پاکستانی نوشاهی درباره حضور در ایران و شرکت در دومین جشنواره بین المللی «پیامبر مهربانی» به بیان دیدگاه‌هایش پرداخت.
با موسیقی خوب می‌توانیم چهره رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کنیم به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از گروه‌های حاضر در دومین جشنواره بین‌المللی «پیامبر مهربانی» گروه قوالی نوشاهی از کشور پاکستان است. فرحین چادرای، سرپرست این گروه که در پاکستان یک شاعر، نویسنده، نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده است، درباره گروهش گفت: در گروه نوشاهی خواننده‌ها و نوازنده‌های حرفه‌ای حضور دارند و به زبان‌های فارسی، اردو و پنجابی اجرای موسیقی می‌کنیم. گروه ما در پاکستان و هندوستان شهرت زیادی دارد و افراد زیادی آن را می‌شناسند.

وی افزود: در پاکستان خیلی رایج است که هنر موسیقی در خدمت اسلام است و در جشن‌های مذهبی به کار گرفته می‌شود. موسیقی برای ما حرام نیست، ولی محدودیت‌هایی دارد و مهم این است که نفس موسیقی درباره چه موضوعی باشد. 

چادرای با اشاره به تاثیر موسیقی در صادر کردن پیام اسلام به دنیا گفت: جهان غرب هیچ وقت به سخنرانی‌های ما گوش نمی‌دهد، اما با موسیقی خوب و کارهای آیینی می‌توانیم چهره واقعی و رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کنیم. چهره واقعی اسلام آرامش بخش و صلح طلب و مهربانانه است و اسلام به دنبال زیبایی‌های زندگی است و نسبت دادن تروریسم به اسلام و معرفی‌ای که از اسلام می‌شود، جنبه غیرواقعی و تبلیغاتی دارد.

وی ادامه داد: صدای موسیقی در خود طبیعت نیز شنیده می‌شود. خود اذان یک صوت موسیقایی است و در همه جهان شما می‌توانید صدای پرندگان و آسمان و دریا را بشنوید که صدای موسیقی است. هیچ چیزی به خودی خود بد نیست و موسیقی هم باید درست استفاده شود.

سرپرست گروه نوشاهی درباره حضور در جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی تصریح کرد: این جشنواره بسیار مهم است، چون فرصتی برای آشنایی با گروه‌های مختلف موسیقی و شناخت بهتر از یکدیگر است. 

وی اضافه کرد: اولین حضور من در ایران است و از این سفر بسیار لذت می‌برم. ایران مردم بسیار مهربانی دارد که از بودن در کنار آنها لذت می‌برم. این سفر فرصتی برای شناخت واقعی است، چون برای شناخت درست نمی‌توان به رسانه ها و تصویری که از ایران ارائه می‌دهند، اتکا کرد. شناخت واقعی با حضور در محیط و صحبت چهره به چهره با مردم به دست می‌آید. 

مطالب مرتبط
نظر شما