يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۰۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
سرپرست گروه موسیقی استان گلستان:
سیدجواد حسینی سرپرست گروه «آرام یار» از شهرستان علی آباد کتول استان گلستان از حضور گروه خود برای اولین بار در جشنواره «پیامبر مهربانی» گفت و زنده نگه داشتن موسیقی محلی را از مهم‌ترین اهداف خود برای شرکت در جشنواره بیان کرد.
باید موسیقی محلی را زنده نگه داریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سید جواد حسینی سرپرست گروه «آرام یار» از شهرستان علی آباد کتول استان گلستان به چهار ماه تمرین برای حضور در جشنواره «پیامبر مهربانی» اشاره کرد و گفت: پیش از این جشنواره این گروه موسیقی در جشنواره امام رضا (ع) شرکت کرده بود که موفق به کسب مقام هم شد.  بعد از آن توسط شورای داوری برای جشنواره پیامبر مهربانی انتخاب و برای حضور به تهران دعوت شدیم.

وی افزود: اعضای گروه «آرام یار» ۶ نفر هستند که سید محمد حسینی خواننده و نوازنده نی است. سید طاهر حسینی، سید سعید حسینی، سید محمد حسینی و سید احمد حسینی به همراه بنده از نوازندگان دوتار، دایره هستیم.

سید جواد حسینی از هدف گروه «آرام یار» برای شرکت در جشنواره پیامبر مهربانی گفت: نسل جوان این دوره بیشتر به موسیقی غربی گرایش دارند. ما با هدف اینکه  بتوانیم موسیقی محلی را زنده نگه داریم در این جشنواره شرکت کردیم و با همان اصالت، ساز و لباس‌های قدیم به همان شکل استفاده کردیم تا بتوانیم نسل به نسل موسیقی محلی خودمان را زنده نگه داریم و به دست آیندگان بسپاریم.

وی درباره تاثیر موسیقی در وحدت میان مسلمانان گفت: با وجود اینکه کشورهای مختلف با زبان‌ها، سازها و آیین‌های مختلف دعوت شده‌اند به عنوان یک مسلمان می‌توانند با سازهای خود به رقابت بپردازند و جشنواره را به پایان برسانند این کنار هم بودن وحدت بین مسلمانان را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط
نظر شما