جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
گروه‌های هنری پرده‌خوانی، شبیه‌خوانی(تعزیه) و سنج و دمام با حضور در میدان امام حسین(ع) به اجرای برنامه در رویداد فرهنگی «عطر سیب» می‌پردازند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از ۱۱ تا ۱۷ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است. یکی از بخش‌های این رویداد، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری پرده‌خوانی، شبیه‌خوانی(تعزیه) و سنج و دمام است.

اجرای پرده‌خوانی بر عهده ابوالفضل ورمزیار از پیشکسوتان این حوزه است و در طول برگزاری رویداد فرهنگی «عطر سیب» مجموعاً ۴۰ اجرای ۲۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین گروه سنج و دمام هر روز در میدان امام حسین(ع) حضور دارند و در طول این هفت روز، ۵۶ اجرای ۱۵ دقیقه‌ای دارند. سرپرستی این گروه بر عهده احمد جولایی و مجید کوهی است. 

اجرای شبیه‌خوانی(تعزیه) دیگر برنامه هنری پیش‌بینی‌شده در رویداد فرهنگی «عطر سیب» است که محسن خدامرادی و گروهش هر روز یک مجلس شبیه‌خوانی را چندین بار اجرا می‌کنند. مجلس شهادت حضرت مسلم، حر بن ریاحی، حضرت علی‌اکبر، حضرت قاسم، حضرت عباس(ع)، وهب و طفلان حضرت مسلم برای اجرا در میدان امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است که هر اجرا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد و در مجموع ۵۶ اجرا پیش‌بینی‌ شده است.

همچنین «رادیو عطر سیب» با استقرار در ضلع شمالی میدان امام حسین(ع) به اطلاع‌رسانی درباره این رویداد فرهنگی می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی Jelveyesoog.farhangsara.ir  مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما