دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
رییس کتابخانه فرهنگسرای سلامت از بیان خاطراتی که در کتابخانه تا به حال برای وی اتفاق افتاده است می‌گوید: گاهی در کتابخانه و ارتباط با مخاطبان اتفاقات جالبی می افتد و بهترین خاطره زمانهایی بوده است که نیاز مخاطبم را در یافتن مطلبی مشخص از بین کتابها برطرف می‌کنم چون احساس رضایت مخاطب لذتبخش است.
برطرف کردن نیازهای اعضا کتابخانه ها بسیار لذت بخش است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بابیش از 110کتابخانه درسطح شهر تهران از قطب های  مهم فرهنگی در حوزه کتاب  محسوب می شوند. این کتابخانه ها در مناطق22 گانه  شهر تهران خدمات مختلفی رادر زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی  به شهروندان ارائه می دهد. پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنربه بهانه هفته کتاب و کتابخوانی با روسای کتابخانه وکتابداران ارشد برخی  فرهنگسراها گفتگوی اختصاصی کرده است که در این گفتگو با رییس کتابخانه فرهنگسرای سلامت نسرین لطفی اوریمی را  می‌خوانید.

نسرین لطفی اوریمی کارشناس علوم کتابداری و کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی شاخه کتابخانه های عمومی با 18 سال سابقه کار در کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری تهران است  ودر حال حاضر مسوول  کتابخانه فرهنگسرای سلامت است.
او درباره تاثیر کتاب  در زندگی فردی و اجتماعی اش می گوید:  کتابداری، من و زندگی ام را کاملا تحت شعاع قرار داده و برای همه لحظه های زندگی ام با کتاب‌ها وقت گذرانده ام , از نظر کاری و هم در زندگی شخصی در مسایل زندگی ام از کتابها بسیار استفاده کردم در زمان آشپزی , فراغت , ازدواج , بارداری , بچه داری , تحصیل و ...شغلم سبب شد در همایش ها و نشست های مختلف با نویسندگان زیادی آشنا شوم و در معرفی کتابهای زیادی حضور داشته ام که مطمئناً در تفکر , کردار و نحوه ی زندگی ام بسیار مؤثر بوده است .گاهی اوقات به خودم می بالیدم که صاحب چنین شغلی هستم که در موقعیت عالی قرار می گیرم و برای درست تصمیم گرفتنم مؤثر است .
حتی حضور همکاران فرهیخته و متخصص در این شغل بیشترین تأثیر را داشته اشت چرا که همکاران در این شغل اهل کتاب و کتاب دوست بوده و هستند .
من بسیار خوشحال هستم که در کتابخانه به خصوص کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کار میکنم چون امنیت , آرامش , هنرو دانش وتخصص را درکنار هم در یک محیط فرهنگی تلفیق کرده است .من با این شغلم موقعیت اجتماعی و فرهنگی عالی دارم و در مسیر رشد وتعالی قرارگرفته ام .
رییس کتابخانه سلامت ، مهمترین تدبیر برای ارتقاء سطح کتاب خوانی را ارتباط عالی با مراجعین , ایجاد آرامش در محیط , فراهم نمودن جدید ترین کتابها می داند .
وی معتقد است ، ایده های نو در ذوق  و سلیقه کتابداری  مطمئنا موثر است چون نشاط در کتابخانه و احساس رضایت از فرد را بالا برده و اینکه وقتی می توانی با طرحی جدید ایجاد انگیزه برای مراجعین کنید بسیار خوشحال کننده است .
او می گویداگر من در پست تصمیم گیرنده بودم برای پیشرفت کتابخانه همیشه کتابخانه ها را بروز می کردم و جدیدترین کتابها را تهیه می کردم و منابع را ارتقاء می دادم. 
 امسال نیزبا توجه به کرونا در هفته کتاب و کتابخوانی شرایطی  رابرای اعضا در نظرگرفتیم .وی ادامه داد ؛ رایگان کردن عضویت مخاطبین زیادی را جذب  کتابخانه می کند اما تأثیر بسزایی در تعداد کتابخوان های واقعی ندارد چون کتابخوان واقعی در همه ایام خود را مانوس و ملزم به کتاب خواندن می داند. اما در شناخت افراد مختلف اجتماع خاصه کودکان و دانش آموزان با مراکز فرهنگی و کتابخانه ها موثر  واقع می شود.
نسرین لطفی اوریمی از بیان خاطراتی که در کتابخانه تا به حال برای اتفاق افتاده است این گونه می گوید: گاهی در کتابخانه و ارتباط با مخاطبان  اتفاقات جالبی می افتد و بهترین خاطره زمانهایی بوده است  که نیاز مخاطبم را در یافتن مطلبی مشخص از بین کتابها برطرف می کنم و او را خوشحال و راضی می بینم، چون احساس رضایت مخاطب برای من لذتبخش بوده است.
وی در پایان ادامه داد، بهتر است کتاب ها و منابع کتابخانه ها به روزتر بشوند تا اعضا کتابخانه را  بیشتربه سوی کتابخانه ها بکشاند.وی همچنین دربیان مشکلات به فضای کوچک سالن های مطالعه کتابخانه ها اشاره کرد و انتخاب نرم افزار مناسب با امکانات بیشترجهت دریافت اطلاعات آماری دقیق تر و تفکیک شده را موثر دانست.

مطالب مرتبط
نظر شما