يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
رضایت شغلی در واقع نگرش و طرز تلقی هر شخص نسبت به شغل خود نسبت به محیط کار و فعالیتی که انجام می دهند بر می گردد و به عبارتی این رضایت شغلی است که موجب افزایش خلاقیت و طرح و اجرای ایده های نو می‌شود. هرچه رضایت فرد از کار و محیط کار بیشتر باشد و احساس امنیت و آرامش شغلی بیشتری داشته باشد طبیعتاً خلاقیت و نو آوری هم در آن شخص بیشتر و بالاتر خواهد بود.
هفته کتاب و کتابخوانی در راستای بالا بردن سطح سرانه مطالعه کشور موثر است
به گزارش پایگاه تحلیلی فرهنگ و هنر، رییس کتابخانه حکیمیه درباره سوابق فعالیت خود در حوزه کتابداری گفت: سید حسین مرتضوی هستم متولد ۱۳۵۶ و کارشناس ارشد کتابداری ۲۰ سال است که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشغول به کار هستم و حدود ۵ سال است که توفیق خدمت در کتابخانه منطقه ۴ را پیدا کردم. از وقتی وارد حوزه کتابخانه شدم تقریبا میتوانم بگویم تمام زندگی شخصی و اجتماعی بنده رو هم تحت‌الشعاع قرار داده در این حد که حتی در محیط اطراف زندگی هم از مغازه داران و .. را با برنامه‌های کتابخانه مانند ثبت نام و مطالعه و شرکت در مسابقات و ....آشنا کردم.

وی افزود: حتی در مواردی شخصا کتاب برایشان از کتابخانه برده‌ام و پس از مطالعه تحویل می‌گیرم. به نظرم کتابداری و کتابدار بودن واقعا عشق می‌خواهد، عشق به کتاب و مطالعه و برخورد مناسب با ارباب رجوع.

این کتابدار مهمترین تدبیر در ارتقاء سطح کتابخوانی را تبادل کتاب به صورت غیر حضوری، تحویل کتب به مراجعین بالای ۶۰ سال در منزل دانست و عنوان کرد: اصولا در هرکاری اگر شخص دارای ایده های نو نباشد و خلاقیت نداشته باشد نمی تواند موفق باشد ، می‌توانم بگویم خلاقیت مهمترین عامل برای بقای هر سازمانی است که علی رغم سادگی در مواردی بسیار پیچیده هست.

او اضافه کرد: رضایت شغلی در واقع نگرش و طرز تلقی هر شخص نسبت به شغل خود نسبت به محیط کار و فعالیتی که انجام می دهند بر می گردد و به عبارتی این رضایت شغلی است که موجب افزایش خلاقیت و طرح و اجرای ایده های نو می‌شود. هرچه رضایت فرد از کار و محیط کار بیشتر باشد و احساس امنیت و آرامش شغلی بیشتری داشته باشد طبیعتاً خلاقیت و نو آوری هم در آن شخص بیشتر و بالاتر خواهد بود

وی در پاسخ این سوال که اگر سمتی در حوزه کتاب داشتید چه می‌کردید اظهار کرد: کتابخانه های محلی را برای افراد محل رایگان می کردم، برای نویسنده های کودک و نوجوان فضای خاصی را در کتابخانه در نظر می گرفتم تا راحت‌تر به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند. 

مرتضوی درباره اهمیت و نقش هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی در رفع سختی ها و کمبودهای کتابدار نقش خاصی ندارد ولی می تواند در راستای بالا بردن سطح سرانه مطالعه کشور موثر باشد.

این کتابدار پایین بودن سرعت اینترنت و مشکل جست‌وجو را از جمله مهمترین در زمینه نرم‌افزاری، منابع و مخازن کتاب عنوان کرد. 

حسین مرتضوی بیان کرد: قبولی یکی از اعضای کتابخانه در امتحان کانون وکلا بعد 7 سال بهترین خاطره من از دوران کتابداری است.
مطالب مرتبط
نظر شما