يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
لبخند رضایت مراجعان کتابخانه، قدردان بودن آنها به سبب اینکه با روی خوش به آنها مشاوره می دهیم و دیدن موفقیت آنها در مدارج علمی بالا از اتفاقاتی است که در کتابخانه‌ها لذت بخش است.
موفقیت اعضای کتابخانه در مدارج علمی بالا، بهترین خاطره ماندگار در ذهن من است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، یکی از کتابخانه هایی که در ترویج کتاب و کتابخوانی در بین مردم منطقه شهران نقش مهمی دارد، کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی  است که در ساختمان فرهنگسرای معرفت واقع است و مسئولیت آن به عهده پروین زارع زاده کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی است که گفتگوی ایشان را را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی می‌خوانید.
 
پروین زارع زاده،کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی است و 20  سال سابقه کاری دارد و  با توجه به علاقه ای که به کتاب و کتابخوانی داشته است  این رشته را انتخاب کرده  و بسیار از این انتخاب راضی است.
او تشویق عموم مردم به عضویت در کتابخانه، مشاوره و معرفی کتاب های مناسب به مراجعان کتابخانه را در رونق فرهنگ کتابخوانی موثر می داند و می‌گوید: ذوق و علاقه به کتابداری و خلاقیت در این حرفه در احساس رضایت شغلی تاثیر بسزایی دارد زیرا باعث ارتباط بهتر با مراجعان کتابخانه و همچنین انجام امور مربوط به حرفه با عشق و علاقه می شود که در نهایت سبب کسب احساس مطلوب و خوشایند در زندگی خواهد شد.

زارع زاده گفت: اگر من  سمت بالا و تعیین کننده ای در حوزه کتاب داشتم به پایین آوردن قیمت کتاب به گونه ای که عموم مردم قادر به خرید این کالای فرهنگی باشند کمک می‌کردم و تهیه کتاب به صورت مرتب را برای کتابخانه‌ها را در دستورکار قرار می دادم.
 
وی ادامه داد ؛ با توجه به اینکه معمولا در هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت کتابخانه ها از نظر ثبت نام و اجرای برنامه و ... بیشتر می شود نیاز هست که انگیزه ای برای کتابداران در این زمینه نیز ایجاد شود. کمبود نیروی کتابدار در کتابخانه ها، شیفت های کاری کتابداران و ... همگی باعث فرسایش نیروهای موجود در کتابخانه شده است.

او می گوید؛ لبخند رضایت مراجعان کتابخانه، قدردان بودن آنها به سبب اینکه با روی خوش در امانت کتاب به آنها مشاوره دادیم، دیدن موفقیت آنها در مدارج علمی بالا، بهترین خاطره ماندگار در ذهن من است و امیدوار است که رسالت اصلی کتابخانه که ارائه خدمات به مراجعان و انجام کارهای تخصصی کتابخانه برای رساندن منابع به دست مراجعان کتابخانه است، بیشتر مدنظر مدیران قرار گیرد و بعضی کمبودها از جمله به روز نبودن سخت افزار موجود در کتابخانه و سیستم جستجوی کتاب برای مراجعان کتابخانه ارتقا یابد و  کتابهای جدید و مورد نیاز مخاطبان کتابخانه (کودک، نوجوان و بزرگسال) به کتابخانه ها صورت پذیرد.

مطالب مرتبط
نظر شما