پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
با توجه به اینکه کتابخوانی همانند هر فعالیت دیگری می بایست از خانواده در کودکان نهادینه شود، من با تولد هر فرزندی در خانواده ها حداقل چند جلد کتاب با عناوین مختلف به کتابخانه اهدا می کردم تا جهت ارتقا فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها تاثیرگذار باشم .
با تولد هر فرزند، اهدا یک کتاب به کتابخانه ها// گفتگو با کتابدار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با گستره کتابخانه هایی که درمناطق مختلف شهر دارد می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوان کردن شهروندان موثرواقع شود. هفته کتابخوانی فرصتی است که با برخی از مسئولان این کتابخانه ها گفتگو کنیم که قسمتهایی از گفتگویمان را با زهره رستم خانی رییس کتابخانه قیصر امین پور می خوانید؛ 
زهره رستم خانی کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است  و از سال ۱۳۸۰ تاکنون در کادر کتابداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشغول خدمت رسانی به دوستداران کتاب و کتابخوانی است. او  می گوید :  دنیای کتاب بسیار زیباست وجالب است که  برای هر مسئله ای می توان پاسخ آن را در کتابها جستجو کنی . ارتباط با مراجعان کتابخانه و آرامشی که در مطالعه و فضای کتابخانه وجود دارد بسیار لذت بخش است. او اضافه کرد من زمانی که پاسخ مراجعه کننده ای را با معرفی کتاب مناسب می دهم و شوق کودک یا بزرگسالی را از خواندن کتاب می بینم ، لذت آن لحظه غیرقابل توصیف است و از اینکه در کتابخانه  به همه اقشار خدمت می کنم خدا را شکر می کنم.
تهیه کتاب های جدید، اهدا کتاب به مناطق محروم، ثبت نام رایگان کتابخانه، همکاری با مدارس ، مجتمع های مسکونی ،  معرفی کتابها ، پرداختن به مسائل روز جامعه در قالب کلیپ و انتشار در فضای مجازی و...از فعالیت های کتابخانه قیصر امین پور در ارتقا سطح دانش و بینش مردم با بهره گیری از مطالعه است .
او ادامه می دهد ؛ هر گامی که به سوی نوآوری و اجرای برنامه های متنوع برمی دارم و نیز کسب رضایت مراجعان ، بهترین احساسی است که در من رخ می دهد .
او افزود؛ با توجه به اینکه کتابخوانی همانند هر فعالیت دیگری می‌بایست از خانواده در کودکان نهادینه شود، من با تولد هر فرزندی که می‌شناختم  ،حداقل چند جلد کتاب با عناوین مختلف اهدا می کردم تا جهت ارتقا سطح دانش، ارتقا سطح فرهنگ و به ارتقا فرزند پروری  بر فرهنگ کتابخوانی خانواده ها تاثیرگذار باشم.
این کتابدار پیشکسوت گفت : هفته کتاب و کتابخوانی بهانه ای است تا خانواده ها بیشتر به کتابخانه ها مراجعه کنند و بعضی از آنها  با اهدا کتاب به کتابخانه  کمک می کنند و باعث می شوند که منابع کتابخانه کمی غنی تر شود.
او یکی از خاطراتش را اینگونه بیان می کند که خانمی بودند که همیشه  به کتابخانه مراجعه می کردند و فقط کتاب های رمان می خواندند و علاقه ای به تحصیل نداشتندو پس از آن  با تشویق و پشتکار ادامه تحصیل دادند و تا مقطع دکترا پیش رفتند.
زهره رستم خانی در جواب امکانات و مشکلات در کتابخانه ها به هزینه بالای خرید کتاب برای خانواده ها و عدم به روز بودن منابع کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: بیش از هر زمان نیاز به کتابهای جدید و متنوع در موضوعات گوناگون در کتابخانه ها احساس می شود.
مطالب مرتبط
نظر شما