شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۱۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ فعال‌تر شدن ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری و اجرای برنامه‌های متمرکز را از اتفاقات خوب سال ۹۵ دانست و از همکاری بیشتر با نهادها و دستگاه‌های بیرونی در سال ۹۶ خبر داد.
امسال ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری فعال‌تر شدندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر امین‌ٔزاده مدیر فرهنگی هنری منطقه۸ و رییس فرهنگسرای گلستان در خصوص اتفاقات مهم سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: خوشبختانه چند اتفاق خوب در سال ۹۵ در سازمان فرهنگی هنری اتفاق افتاد. بهترین آن که خیلی مستقیم تا به حال به آن اشاره نشده است، مربوط است به فعال‌سازی ظرفیت‌های سازمان برای تحقق شعار سال ۹۵ بود و منویات مقام معظم رهبری هم در همین راستا بود. از این‌رو عمل و اقدام در دستور کار سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت و شاهد پویایی و فعالیت سازمان فرهنگی هنری در عرصه‌های مختلف فرهنگی این سازمان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که خیلی مبارک و ارزشمند بود و از طرف رییس سازمان فرهنگی هنری رقم خورد مربوط به تاکید و توجه دکتر صلاحی بر سرمایه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های گذشته این سازمان بود. تجربه‌های موفق سازمان فرهنگی هنری در تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های آینده بارها در جلسه‌های شورای مدیران تاکید شد. همچنین برنامه‌های متمرکز سازمان فرهنگی هنری جزو برنامه‌های خوب بود. برنامه‌هایی مثل کاسب حبیب‌الله، روز فرهنگ، دوشنبه‌های قرآنی، راه‌اندازی خانه‌های مشاوره و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگ و هنر که هرکدام نتایج خوب و اهداف مشخصی را شامل می‌شدند، جزو برنامه‌های موفق سازمان فرهنگی هنری بودند. برنامه «جعبه کفش» نیز جزو برنامه‌های موفق دیگری بود که بسیار جریان ساز بوده و برای الگوبرداری برای سایر استان‌های کشور هم مناسب است.

امین‌زاده در خصوص برنامه‌های موفق مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان بیان کرد: برنامه‌های این منطقه بسیار متعدد بود. سعی کردیم همه برنامه‌ها را مطابق اهداف سازمان فرهنگی هنری بسیار منسجم طراحی و اجرا کنیم. لذا با چند رویکرد برنامه‌ها را طراحی و عملیاتی کردیم. تحکیم بنیاد خانواده از موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت. در این حوزه و موضوعات متنوع و گسترده دیگر برنامه‌های متنوع هم طراحی کردیم. از جمله برنامه موفق در این زمینه «خانواده موفق» بود که با حضور استادان مطرحی چون راشد یزدی، استاد ماندگاری اجرا شد. در زمینه فعالیت‌های قرآنی هم سعی کردیم در همین موضوع فعال باشیم. تلاش ما پیوند برنامه‌ها باهم در موضوعات خاص و امروزی و انعکاس آن در برنامه‌های قرآنی بود. یکی از همین برنامه‌ها «دریای معرفت» با حضور استاد میرباقری بود که با استقبال مخاطبان فراتر از منطقه و بازتاب رسانه‌ای گسترده اجرا شد. 
  
وی به برنامه «ترنم قلم» فرهنگسرای گلستان اشاره کرد و گفت: در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برنامه «ترنم قلم» را ۴۹ برنامه نقد و بررسی کتاب با حضور ۱۰۰ نویسنده و ناشر در سال ۹۵ برگزار کردیم که از جمله برنامه‌های موفق در این حوزه بوده است. در بحث تقویت هویت انقلابی و ایرانی اسلامی هم برنامه‌های خوبی داشتیم. برنامه «نغمه عشاق» از برنامه‌های خوبی بود که از ۲۰۰ خانواده شهید تجلیل شد. رونمایی از کتاب منظومه فکری حضرت امام (ره) هم به قلم استاد عبدالحسین خسرو پناه از برنامه‌های ویژه دیگری بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 
 
رییس فرهنگسرای گلستان درباره برنامه‌های مورد نظر در سال پیش‌رو بیان کرد: فکر می‌کنم چند موضوع در حوزه سازمان فرهنگی هنری باید بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد. یکی انسجام بیشتر سازمان فرهنگی هنری یا هماهنگ تر ساختن فعالیت‌ها و تعامل صف و ستاد سازمان که در پی آن عمق بخشیدن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتقای اثر بخشی صورت بگیرد. نکته دیگر با توجه به اینکه توجه به کادرسازی در کارزار فرهنگی موضوع مهمی است به کادرسازی در عرصه کلان هم توجه شود و به دنبال تربیت نیروی فرهنگی مورد نظر باشیم و حساب شده‌تر نیرو بگیریم و بدین منظور آموزش لازم برای نیروها را در نظر داشته باشیم. 
   
وی با تشکر و تقدیر از تمامی معاونت‌ها و مدیران کل و سایر همکاران سازمان فرهنگی هنری درباره برنامه‌های منطقه ۸ در سال ۹۶ تاکید کرد: موضوعی که خیلی مهم است  ساماندهی فعالیت‌های آموزشی است. مصون‌سازی فرهنگی شهروندان با برنامه‌های ویژه و مهندسی شده در دستور کار قرار دارد. این برنامه‌ها سرانجام به ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی شهروندان کمک خواهد کرد. توجه بیش از قبل به موضوع خانواده و تعمیق پیوندهای خانوادگی به صورت جدی تر پیگیری خواهد شد. توسعه و گسترش زمینه مشارکت‌ با نهادها، تقویت و حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نیروهای بیرونی از مواردی هستند که در سال جدید بیشتر روی آن تمرکز خواهیم کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما