شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۱۸۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگسرای ارسباران درباره برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ گفت: «پیامبر مهربانی» و «جهاد مهربانی» برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی در این سال بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگسرای ارسباران درباره برنامه‌های شاخص این سازمان در سال ۹۵ گفت: خوشبختانه امسال برنامه‌های شاخص فراوانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد و انتخاب یک یا دو برنامه در میان آنها کار دشواری است؛ اما به نظرم یکی از شاخص‌ترین برنامه‌ها، ویژه‌برنامه «پیامبر مهربانی» بود. هنر موسیقی یکی از مهم‌ترین هنرهاست که با چالش‌های فراوانی نیز روبه‌رو بوده و اینکه سازمانی مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای این هنر فخیم، به بهترین وجه هدف گذاری و برنامه ریزی می‌کند و خط مشی مشخصی را بنا می‌کند و به تقدیر از هنرمندانی می‌پردازد که شاید در گذشته کمتر دیده شده‌اند، یک جسارت بود و هنرمندانه برگزار کردن این ویژه برنامه آن را شاخص‌تر از پیش کرد. 

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم که فرهنگ یک اصل اجتماعی است و هنر یک مسئله فرهنگی که اگر فرهنگی عاری از آداب، رسوم و توجه ویژه به زندگی و معیشت مردم باشد، فرهنگ نیست. با همین توضیح شاید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته «جهاد مهربانی» بود. یک حرکت اجتماعی که با حضور مردم شکل گرفت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شاید تنها سامان دهی این نیروهای مردمی را به دست گرفت اما مرحله اول آن، به بهترین شکل دنبال شد و امیدوارم که این حرکت همچنان ادامه‌دار باشد چراکه برنامه‌ای خدا پسندانه و مردم پسندانه بود.

سلیمانی اضافه کرد: منطقه ۳ یک منطقه قوام یافته است و از نظر موقعیت اجتماعی و اقتصادی تکامل یافته و برخوردار است. به همین دلیل ساکنان این منطقه از سلیقه فرهنگی مشخصی برخوردارند. از طرف دیگر فرهنگسرای ارسباران به واسطه سابقه‌ای که دارد از یک فرهنگسرای منطقه‌ای فراتر رفته و به همین دلیل برنامه‌هایی فرامنطقه‌ای و حتی فراتر از آن بیرون از چارچوب پایتخت و برای مردم ایران برگزار می‌کند که اگر بخواهم از آنها نام ببرم می‌توانم به ویژه برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» اشاره کنم که هر فصل به موسیقی یکی از اقوام ایرانی می‌پردازد. فرهنگسرای ارسباران نیز بیش از هر هنر دیگری بیشتر با فعالیت در حوزه موسیقی شناخته می‌شود و ما بسیار خوشحالیم که توانستیم در سال گذشته با برگزاری این برنامه رضایت مخاطبان اصلی این فرهنگسرا را کسب کنیم.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های «جلوه حسن» که به موضوع هنرهای اسلامی می‌پردازد و با حضور استادان برجسته هنرهای اسلامی برگزار می‌شود می‌تواند گام موثری در جهان بینی و نوع نگاه برای هنرمندان و پژوهشگرانی باشد که قصد خلق اثر هنری در آینده نزدیک دارند. 

وی در پایان گفت: امیدوارم در سال جدید برنامه‌های فرهنگی هنری با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برگزار شود چرا که قطعا تاثیرگذارتر خواهد بود و از اجرای برنامه‌های زودگذر و بی‌برنامه پرهیز کنیم.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما