کد خبر: ۶۸۵۴۸

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/24

رمضانی: تولیدمحصول فرهنگی اثر بخش نیازمند حضور بخش خصوصی است

عبادالله رمضانی گفت: از دید بنده دولت باید با ارائه برنامه، حمایت و بستر سازی شرایط واگذاری 100 درصدی تولید محصولات فرهنگی را به بخش خصوصی فراهم کند.

عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر پیرامون مراکز تولید و شاخص های محصول فرهنگی با کیفیت گفت: باور بنده این است که باید تولید محصولات فرهنگی تمام و کمال به دست بخش خصوصی سپرده شود.متاسفانه بخش حاکمیتی به بخش هایی ورود می کند که کار او نیست. کار حاکمیت تولید یک محصول فرهنگی نیست، این بخش باید رویکردهای فرهنگی را تعریف کند، مصادیق محصول فرهنگی را مشخص کند، فاخر بودن و ارزشمند بودن محصول فرهنگی را کنترل کند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: این بخش نباید فراموش کند که برای تولید یک محصول فرهنگی باید برنامه ارائه دهد، حمایت کند و بستر ساز شود. بخش حاکمیتی نباید وارد عرصه تولید محصول فرهنگی شود و فرصت خلاقیت برای بخش خصوصی فراهم شود.

حوزه فرهنگ نیازمند انسجام حقیقی است

رمضانی پیرامون چرایی اثرگذار نبودن فعالیت های فرهنگی با وجود ظرفیت های زیادی که در این زمینه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: حوزه فرهنگ یک حوزه منسجم است که نباید دارای چندگانگی نگاه و اجرا باشد. حوزه فرهنگ نیازمند یک انسجام حقیقی است. یکی از مشکلات ما پس از انقلاب وجود مراکز متعدد تصمیم گیری در حوزه فرهنگی است. تمامی این مراکز در این حوزه به صورت توامان کار می کنند، تصمیم می گیرند و خود را صاحب نظر می دانند. این تعدد و تنوع نهادها که متاسفانه رویکرد واحدی نیز ندارند باعث می شود که فعالیت های فرهنگی آنچنان که باید اثر گذار نباشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعریف ما از فعالیت فرهنگی چیست؟ آیا انجام فعالیت فرهنگی به خودی خود اثرگذار است؟ آیا می تواند مسائل مختلف جامعه را حل کند؟ فعالیت فرهنگی در واقع یا بستر ساز پروسه فرهنگ سازی است یا مکمل آن. متاسفانه ما این کارکرد را در مورد فرهنگ قائل نبوده ایم. بارها گفته ایم در جامعه نباید دروغ وجود داشته باشد، کار فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با این موضوع مهم است اما کار فرهنگی تنها بخشی از متغیرهایی است که مثلا در نهادینه کردن فرهنگ صداقت اثر گذار است. زمانی که در جامعه نه تنها با دروغ گویی برخورد نمی شود بلکه به آن امتیاز می دهند نمی توانید انتظار داشته باشید که با عرضه محصولات فرهنگی در قالب یک فعالیت فرهنگی تغییر ایجاد کنید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران پیرامون شاخصه های محصول فرهنگی با کیفیت افزود: اگر به معیارهای یک محصول با کیفیت بپردازیم اولین نکته این است که آن محصول مشخصا بتواند بر اساس هدفی که در طراحی اولیه آن بوده است تولید شده باشد تا بتواند اثرگذار باشد. طراحی اولیه یک محصول فرهنگی نیز باید بدین صورت باشد که جامعه هدف را در نظر بگیرد، از ابزارها و تکنیک های هنری درست بهره برده باشد، با ذوق و سلیقه مخاطب هماهنگی و همخوانی داشته باشد تا همراهی آنها را جلب کند و در نهایت این که نسبت به پیشرفت های فرهنگی و ابزارهای هنری که در زمان خود است عقب مانده نباشد.

گزارش خطا
اخبار مرتبط

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/12

پناهیان: محصول فرهنگی باید زیبا و منطبق بر فطرت انسان باشد

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/1

شاکری: فرهنگ ما نیازمند خودباوری‌ست

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/2

اسرافیلی: مسئولان با اهالی فرهنگ مشورت کنند

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/3

شاه‌آبادی: اصالت منشاء کیفیت محصول فرهنگی‌ست

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/4

تجار: اهل فرهنگ دچار فراموش‌کاری نشوند

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/5

بیابانکی: محصولی تولید کنیم که جامعه به آن نیاز دارد

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/6

موسوی: ارتقای اجزا باید در جهت ارتقای کل فرهنگ باشد

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/7

مودب: جشنواره‌بازی‌ها به ارتقای فرهنگ نمی‌انجامد

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/8

قهاری: مسئولان فرهنگی باید اهل فرهنگ باشند

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/9

بودجه‌محوری مدیران غیرمتخصص آفت فعالیت فرهنگی‌ست

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/10

افجه‌ای: اصالت معیار اصلی کیفیت اثر هنری‌ست

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/11

منوری: ایده خلاقانه اساس کیفیت محصول فرهنگی‌ست

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/22

افروغ: برخی از مسئولان فرهنگی خود را عقل کل می‌دانند

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/12

مبانی نظری و عملی حوزه فرهنگ با هم منطبق نیست

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/13

محصول فرهنگی در سبد خانوار نیاز به حمایت دارد

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/14

دغدغه اقتصادی اهداف فرهنگی را به حاشیه برده است

آسیب‌شناسی کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی/15

امیدوار رضایی: نگاه حاکمیتی به فرهنگ باید تغییر کند

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/16

همه در عرضه آنلاین محصولات فرهنگی برنده هستند

آسیب‌شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/17

افتخاری: ارتقای فرهنگ نیازمند بودجه قابل توجهی است

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/18

امرودی: اثر گذاری محصولات فرهنگی قابل دفاع نیست

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/19

شرط اثر بخشی برنامه‌های فرهنگی مردمی بودن آن است

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/20

تعدد دستگاه‌های فرهنگی سبب موازی کاری می‌شود

آسیب شناسی کیفیت آثار و محصولات فرهنگی/21

فعالیت فرهنگی موثر نیازمند آموزش و تخصص‌گرایی است

ارسال نظر
آخرین اخبار
از بررسی روند تغییرات تا تاثیر فضای مجازی بر استقبال نسل‌نو از ترانه
برگزاری یادبود ناصر تقوایی در خانه هنرمندان
نمایش موزیکال «رویای شیرین» در مجتمع فرهنگی هنری نور
نشست «در ستایش شعر» در فرهنگسرای سرو
پیکر واحد خاکدان دوشنبه تشییع و خاکسپاری می‌شود
نمایشنامه‌خوانی «کوپه ۶۴» در فرهنگسرای ارسباران
صفحه اول روزنامه ها- یکشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۴
«اردو در قبرستان ژغاره»؛ صد و دوازدهمین کتاب پیشنهادی باشگاه بچه‌کتابخون‌ها
رونمایی از کتاب «قانون هفتم آدم‌های تنها» در فرهنگسرای اشراق
خانه فرهنگ امیرکبیر؛ خانه‌ای پویا برای بانوان و دختران منطقه ۲۲
نمایش و نقد فیلم «استیو» در فرهنگسرای ارسباران
نکوداشت هنرمندی که «ژن خلاقیت» دارد؛ تئاتر برایم خود زندگی است
نمایشگاه گروهی پوستر «سوغات منا» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی
برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند/خداحافظ آشغال بهترین فیلم مردمی
فراخوان نمایشگاه هنر‌های تجسمی «قاب‌های کوچک آبانگان»
بازی سحر دولتشاهی و پیمان قاسم‌خانی در فیلم «قایق سواری در تهران»
نشست ماهانه هنرمندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
دو اثر نمایشی موزیکال، با لحظاتی شاد، آموزشی و پرانرژی برای کودکان
نمایشگاه «من در بهشت رویاها» در فرهنگسرای ارسباران
صفحه اول روزنامه ها- شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۴
روایت نوجوانان تهرانی از «راهی که پیمودیم»؛ تصویری از اتحاد، پیشرفت و امید
پیام سرپرست سازمان فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی کارکنان موزه
گلایه فرزاد حسنی از رویکرد انتخاب مجریان؛ مجری خوب مجری «کم‌خطر» است!
اهمیت گرافیک محیطی در روابط عمومی- فائزه شیرازی
دیدار سرپرست سازمان فرهنگی هنری با خانواده کوچک‌ترین شهید جنایات صهیونیستی در ایران